"Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català.
És la mateixa gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense"
(Ovidi Montllor, músic i actor alcoià)

dimecres, 22 de gener del 2020

Verbs incoatius.

Creus que pots distingir entre un verb incoatiu i un verb pur?
Escriu 5 frases amb alguns dels verbs que hi han aparegut.

https://aplicacions.llengua.gencat.cat/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl1/scl16/scl16_04.htm

1. Els meus pares pretenen que jo _____________ (REDUIR) les meues despeses.
2. Com vols que jo cometa uns errors tan greus, si __________ (CONDUIR) amb molta cura?
3. Jo abans _______ (BEURE) café, però ara no en _______ (BEURE) gens.
4. Jo _______________ (desconèixer) si arriba puntual a la feina o no.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VOLEM TV3