"Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català.
És la mateixa gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense"
(Ovidi Montllor, músic i actor alcoià)

dimarts, 29 de setembre del 2020

Verbs incoatius (4tD i 4tC).

1. Ompli els buits:

- A mi m’_______________ (avorrir) molt veure partits de futbol.
- Jo no _______________ (consentir) que els alumnes lliuren els treballs tard.
- El sol ____________ (lluir) amb una transparència que aclapara.
- Ell sempre ____________ (omplir) els gots fins que són a vessar.
- La professora sempre ____________ (grunyir) quan els alumnes no fan els deures.
- Jo crec, o millor, __________ (pressentir) que les coses aniran bé.
- El pare no _________ (consentir) que el fill _______ (suspendre - velaritzat).
- Ara mateix, jo _________ (escollir) per tu.
- Els meus pares pretenen que jo _____________ (REDUIR) les meues despeses.
- Com vols que jo cometa uns errors tan greus, si __________ (CONDUIR) amb molta cura?


3. Incoatius i canvis ortogràfics 1a conjugació.

- L'exercici físic (produir, present indicatiu) _______________ sensació de benestar i (reduir, present indicatiu) _______________ els estats ansietat.
- Jo (compartir, present indicatiu) _____________ el meu temps amb l’ONG mentre (caçar, present indicatiu) ___________ albes amb la càmera de fotos.
- Que Bernat (repartir, present subjuntiu) _________ els llibres, em fa feliç.
- El bombers (trepitjar, present indicatiu) _________ tot el bosc per controlar el foc.
- És improbable que els amants de la música (ballar, present indicatiu) ___________ el reggaeton.
- Quan feia esport (caminar, pretèrit imperfet) _______ molt. Ara_________(jugar, present indicatiu) poc perquè (repartir, present indicatiu) _________ publicitat de la botiga de mon pare.
- Jo no (negar, present indicatiu)_________ el COVID per convicció és que soc així de negat.
- Que l'alumnat (tancar, present subjuntiu) _________ la porta després

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VOLEM TV3