"Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català.
És la mateixa gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense"
(Ovidi Montllor, músic i actor alcoià)

dilluns, 20 de febrer del 2012

La Passiva.

A continuació, us deixe una pàgina web que explica breument la passiva i que acaba amb uns exemples ben clars. Us pose més avall el verb SER conjugat. RECORDEU: El necessiteu perquè el verb SER en passiva va en el mateix temps verbal que el verb en ACTIVA.

http://blocs.xtec.cat/llengues25/tag/oraciones-en-pasiva/


FORMES NO PERSONALS

INFINITIU
Present : ser
Passat : haver estat

GERUNDI

Present : sent/essent
Passat : havent estat (o sigut)

PARTICIPI
Estat (o sigut)
estada (o siguda)
estats (o siguts)
estades (o sigudes)

IMPERATIU
sigues
siga
siguem
sigueu
siguen

INDICATIU


PRESENT D'INDICATIU
Jo sóc
Tu ets/eres
Ell/Ella és
Nosaltres som
Vosaltres sou
Ells/Elles són

PRETÈRIT INDEFINIT

Jo he estat (o sigut)
Tu has estat (o sigut)
Ell/Ella ha estat (o sigut)
Nosaltres hem/havem estat (o sigut)
Vosaltres heu/haveu estat (o sigut)
Ells/Elles han estat (o sigut)

PRETÈRIT IMPERFET
Jo era
Tu eres
Ell/Ella era
Nosaltres érem
Vosaltres éreu
Ells/Elles eren

PRETÈRIT PLUSQUAMPERFET
Jo havia estat (o sigut)
Tu havies estat (o sigut)
Ell/Ella havia estat (o sigut)
Nosaltres havíem estat (o sigut)
Vosaltres havíeu estat (o sigut)
Ells/Elles havien estat (o sigut)

PRETÈRIT PERFET
Jo fui
Tu fores
Ell/Ella fou
Nosaltres fórem
Vosaltres fóreu
Ells/Elles foren

PRETÈRIT PERFET PERIFRÀSTIC
Jo vaig ser
Tu vas ser
Ell/Ella va ser
Nosaltres vam ser
Vosaltres vau ser
Ells/Elles van ser

PRETÈRIT ANTERIOR
Jo hagué estat (o sigut)
Tu hagueres estat (o sigut)
Ell/Ella hagué estat (o sigut)
Nosaltres haguérem estat (o sigut)
Vosaltres haguéreu estat (o sigut)
Ells/Elles hagueren estat (o sigut)

PRETÈRIT ANTERIOR PERIFRÀSTIC
Jo vaig haver estat (o sigut)
Tu vas haver estat (o sigut)
Ell/Ella va haver estat (o sigut)
Nosaltres vam haver estat (o sigut)
Vosaltres vau haver estat (o sigut)
Ells/Elles van haver estat (o sigut)

FUTUR SIMPLE
Jo seré
Tu seràs
Ell/Ella serà
Nosaltres serem
Vosaltres sereu
Ells/Elles seran

FUTUR COMPOST
Jo hauré estat (o sigut)
Tu haurás estat (o sigut)
Ell/Ella haurá estat (o sigut)
Nosaltres haurem estat (o sigut)
Vosaltres haureu estat (o sigut)
Ells/Elles hauran estat (o sigut)

CONDICIONAL SIMPLE
Jo seria/fóra
Tu series/fores
Ell/Ella seria/fóra
Nosaltres seríem/fórem
Vosaltres seríeu/fóreu
Ells/Elles serien/foren

CONDICIONAL COMPOST
Jo hauria/haguera estat (o sigut)
Tu hauries/hagueres estat (o sigut)
Ell/Ella hauria/haguera estat (o sigut)
Nosaltres hauríem/haguérem estat
(o sigut)
Vosaltres hauríeu/haguéreu estat (o sigut)
Ells/Elles haurien/hagueren estat (o sigut)


SUBJUNTIU



PRESENT SUBJUNTIU
Jo siga
Tu sigues
Ell/Ella siga
Nosaltres siguem
Vosaltres sigueu
Ells/Elles siguen

PRETÈRIT PERFET
Jo haja estat
Tu hages estat
Ell/Ella haja estat
Nosaltres hàgem estat
Vosaltres hàgeu estat
Ells/Elles hagen estat

PRETÈRIT IMPERFET
Jo fos
Tu fosses
Ell/Ella fos
Nosaltres fóssem
Vosaltres fósseu
Ells/Elles fossen

PRETÈRIT PLUSQUAMPERFET
Jo hagués estat
Tu haguesses estat
Ell/Ella hagués estat
Nosaltres haguéssem estat
Vosaltres haguésseu estat
Ells/Elles haguessen estat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VOLEM TV3