Espere que continueu rebé. Ànims, paciència i força!!!
Us adjunte les tasques per a "vacances"...amb cometes, perquè moltes vacances no seran :-P
materialsvalencia@gmail.com
2nA:
Com que no farem teatre, tornarem a un llibre de lectura. És una lectura molt i molt curta que farem aquest 3r trimestre. Són 3 relats curs de Roald Dalh. Què heu de fer aquestes "vacances"?
- Llegir el llibre.
- Fer un resum breu de cada història. Abstingueu-vos de buscar resums per Internet perquè els tinc tots localitzats, tant en català com en castellà. Suposarà un 0 de la nota.
- Escriure un final alternatiu per cada història. Amb una extensió de 10-15 línies.
- Farem un examen en tornar tornar a les aules. Si s'allarga molt la tornada, ja us diria què faríem.
Llibre > https://bit.ly/2JKtQWK
2nD:
Llibre de lectura. És una lectura molt i molt curta que farem aquest 3r trimestre. És un relat de Roald Dalh. Què heu de fer aquestes "vacances"?
- Llegir el llibre.
- Escriure un final alternatiu de la història. Amb una extensió de 10-15 línies.
- Farem un examen en tornar tornar a les aules. Si s'allarga molt la tornada, ja us diria què faríem.
Llibre > https://bit.ly/2RvgrWT
3rA:
La tasca d'aquestes vacances és llegir el llibre de lectura (que teniu a Aules): La corona valenciana. Què heu de fer aquestes "vacances"?
- Llegir el llibre i fer un resum breu de cada capítol (extensió màxima, unes 5 línies per capítol). Abstingueu-vos de buscar resums per Internet perquè els tinc tots localitzats, tant en català com en castellà. Suposarà un 0 de la nota.
- Escriure un final alternatiu de la història. Amb una extensió màxima de 25 línies.
- Farem un examen en tornar tornar a les aules. Si s'allarga molt la tornada, ja us diria què faríem.
4tC:
1r Grup:
La tasca d'aquestes vacances és llegir el recull de contes que us vaig dir que faríem aquest trimestre. D'aquest llibre, farem un treball que tot seguir us expose.
- El treball no és justament per a després de vacances però comenceu a fer-lo. M'haguera agradat llegir algun conte a classe. A veure si en tenim temps.
Llibre > https://bit.ly/2JG2HUP
Us plantege una sèrie de qüestions relacionades amb cada conte.
PERE CALDERS
"L'Hereda Helix" i "L'arbre domèstic"
1. Inventa un altre regal misteriós que haguera pogut fer l'amic enlloc de la planta: descriu-lo, explica què té de misteriós, etc. (50 paraules)
2. Pere Calders està emparentat amb el realisme màgic llatinoamericà. Explica-ho i justifica aquesta afirmació amb algun exemple d'alguns dels contes.
QUIM MONZÓ
"Quarts d'una"
1. Escriu un final alternatiu? (50 paraules)
"La Fe"
1. Assenyala i justifica sis marques verbals que determinen en quina varietat diatòpica del català està escrit el relat.
2. Justifica el títol del conte.
ISABEL-CLARA SIMÓ
"Rosina, my Darling"
1. Escriu el correu electrònic que faria la xica com a resposta a la carta de la exparella (150 paraules)
2. Com interpretes el final del conte: "Perquè jo aquella vida, la vostra, ja l'he acabada: estic mort, preciosa". Escriu la teua teoria.
1. Quin és el tema del conte? Justifica si és actual, amb alguna dada que trobes a Internet.
2. Fes-ne un resum, en 100 paraules.
2. Escriu la notícia fictícia, que publicaria un diari, de l'accident de cotxe.
JAMES FINN GARNER
"La Caputxeta vermella"
1. Cita i explica tres tòpics que trenca la protagonista, respecte al conte clàssic.
2. Descriu la caputxeta. Com te la imagines? (50 paraules)"Els tres porquets"
1. Segons les declaracions (i/o les descripcions) dels porquets i del llop, quin model de societat vol cadascú? Descriu els dos models de societat (70 paraules en total).
A banda de les preguntes, heu de fer un petit diccionari (d'entre tots els contes) de 20 paraules desconegudes. Escriviu-ne la definició o una oració.
2n Grup:
Us penge un llibre de Roald Dalh. Té 3 contes breus. Llegiu el primer conte: "El nen que parlava amb els animals". Ja us diré quin treball farem per a final de curs.
Llibre > https://bit.ly/2JKtQWK
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada