Escolteu les cançons i contesteu, a la llibreta, les preguntes següents que teniu al final de les cançons:
Rispect (Xiula)
https://www.youtube.com/watch?v=SetNDhPiecoI això no mola, entro i dic hola, i n’hi ha uns que ja s’estan burlant.
La penya que no s’entera, el profe no n’és conscient.
Tot sol m’espera, la carretera, d’angoixa enmig de la gent.
Mama, em sento sol, com un mussol, si corro lent sóc un cargol,
Si marco gol, colleja al vol, i al final passo del futbol.
I em diuen que torni al bressol, em quedo trist sense consol
Crec que aviat ja perdré el control.
Vols riure’t de mi? Podem parlar-ho.
No em ve de gust? Has d’aguantar-ho
Tu vols que jo passi per l’aro?
Jo dic stop! Tu dius ja paro!
Pots posar-te a la meva pell, no és fàcil quan et sents el rei,
Però als d’aquí baix sí que ens importa, i deixarem ben morta, la falta de rispect!
Podries estar fent: surfing, footing, trekking, pudding, piercing, karting, puenting,
panxing, camping però en tot cas deixa d’estar fent.... bullying.
Fins i tot: curling, peeling, feeling, beijing, meeting, shopping, coaching, all my loving,
però no et dediquis al bullying.
I en el tema de les bromes, són molt bones,
Però potser no te n’adones que podries fer riure a totes les persones.
Uns són gordos i unes altres són molt mones,
Voltes i voltes al mateix, sembles un microones.
Anem a mirar-nos al mirall, gallina i gall,
Que no hi ha superhomes, per molt que et passis el raspall.
A tots ens falten plomes, no hi ha cors de metall.
Podem tenir males estones, però podem tenir moments guais.
Ja vas pillant les ones?
Ja pots baixar l’arma, jo vaig desarmat
Millores el karma, i estem relaxats
Tot el que tu llences, és el que rebràs,
Tu dius el que penses, doncs pensa quan
m’abraçaràs.
I ja no ens farem els morts, que tots junts serem més forts.
Ara mirem el problema i no girem la vista enlloc.
Deixa en pau el meu amic, de l’insult ja no me’n ric.
Ara només el que assetja serà el raro, serà el freak!
Podries estar fent: surfing, footing, trekking, pudding, piercing, karting, puenting,
panxing, camping però en tot cas deixa d’estar fent.... bullying!
Fins i tot xiuling, casting, running, mapping, zapping, Chaplin, bicing, all my loving,
però no et dediquis al bullying!
Pots posar-te a la meva pell, no és fàcil quan et sents el rei.
Però als d’aquí baix sí que ens importa, i deixarem ben morta, la falta de rispect!
Ets més fort (Maria Jacobs)
Reflexionem i contesta les preguntes.
●
Quin és l’objectiu que persegueixen i què
expressen aquestes cançons.
● Què
sabeu vosaltres sobre el bullying?
● Com
creieu que s’ha d’actuar en cas de presentar un abús?
● Què
suposa per a la víctima patir assetjament?
● De
quina manera es poden evitar aquesta mena de situacions?
● Heu
patit alguna vegada algun episodi d’assetjament?
● Definiu,
poseu un sinònim o expliqueu les següents paraules o expressions:
○ Tremolant:
○ Angoixa:
○ Sentir-se com un mussol:
○ Bressol:
○ Passar per l’aro:
○ Tot el que tu llences, és el que rebràs:
○ Neguit:
○ Acaronar:
○ Sacseja:
○ Brega:
● Hi ha dues frases, de diferents cançons, que
expliquen com se sent la persona assetjada i com se sent l’assetjador. Quina
penses que fa referència a un i a altre de les dues? Per què?
○ I t’adones que amagues crits que s’ofeguen dins
del llit, sota els llençols.
○ Pots posar-te a la meva pell, no és fàcil
quan et sents el rei
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada