* Al final de la l'entrada us he posat un enllaç on podeu descarregar (si voleu) un PDF amb les imatges que vam veure a classe per a explicar el Modernisme.
De cara a l'examen de dijous vinent, us escric algunes de les preguntes que han eixit hui a classe.
1. Què entenem per normalització i normativització?
2. Per què s'inicia el procés de normalització i normalització en la nostra història de la llengua?
2.1 Explica el context social, polític i cultural de principis del s.XX.
2.2 Com podríem explicar aquest dos processos si tenim en compte els segles XVI, XVII, XVIII (Decadència).
3. Quina importància té Pompeu Fabra per a la història de la nostra llengua?
4. Què és l'assimilació lingüística i cultural franquista?
5. Què és la resistència a l'assimilació lingüística franquista?
6. En quins blocs podem dividir la línia temporal? Quins fets marquen un abans i un després?
7. Què són les Normes de Castelló?
8. Què és la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià?
9. Quines conseqüències negatives té la Dictadura franquista en el procés de recuperació cultural que s'havia iniciat a principis de s.XX?
10. Per què diem que els següents conceptes formen part del procés de normativització del catlà? Pompeu Fabra, Institut d'Estudis Catalans, Normesde Castelló, Manuel Sanchis Guarner.
10. Per què diem que els següents conceptes formen part del procés de normativització del catlà? Pompeu Fabra, Institut d'Estudis Catalans, Normesde Castelló, Manuel Sanchis Guarner.
No oblideu la teoria del Modernisme (que apareix al tema 3 i al tema 4) i que teniu penjada al blog en aquest enllaç: http://materialsvalencia.blogspot.com.es/2015/12/modernisme.html
Ací podeu descarregar-vos les imatges (en un document PDF) que vam veure a classe per explicar el Modernisme: http://bit.ly/1QGf7s7
Ací podeu descarregar-vos les imatges (en un document PDF) que vam veure a classe per explicar el Modernisme: http://bit.ly/1QGf7s7
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada